Rejs uden mulighed for lift

7. januar 2013

Alder:
8 mdr.

Rejs uden mulighed for lift

Hej Helen

Vi skal til Asien med vores dreng på 7 mdr. Når vi rejser vil han være 8 mdr, da vi skal afsted om 3 uger. Jeg har lige fået at vide fra Thai airways, som vi skal rejse med, at han er for stor til en lift der hænger på væggen.

Jeg kan se at der er skrevet lidt omkring det herinde, men for at slå det helt fast, så skal de være under 6 mdr. må ikke veje over 10 kg og må ikke være mere end 68 cm, så er de for store til liften der hænger på væggen, bare info :-)

Vi troede det bare var de 10 kg og det holder vores søn sig under, så vi blev faktisk lidt nervøse, da vi fik at vide at det ikke kunne lade sig gøre. Turen til Bangkok tager ca. 10 timer, hvor vi så har 1,5 times ventetid, hvorefter det går videre 4,5 timer til Bali. Jeg er ikke så nervøs for lufthavnen og den sidste del af turen, men godt nok de 10 timer til Bangkok. Mit store spørgsmål er om det er synd for ham? Min mand mener det grænser til ...

Annonce

... børnemishandling og han vil ikke afsted, men vi har bestilt turen, så vi vil miste alle vores penge hvis vi bliver hjemme.

Vores dreng er vist lidt som alle børn, så jeg kan ikke sige han er særlig nem eller svær, bare sådan midt imellem. Han har være med derude før, da han var 3 mdr, men der skulle han jo ikke sidde hos os hele turen.

Jeg har brug for at høre en anden mening, da jeg lige nu ikke helt ved hvad jeg skal gøre. Kan jeg øve med ham i forhold til at falde i søvn i mine arme? Jeg mener, vil han kunne lære det eller er det dumt? Tænkte at hvis vi tager han dyne med og putter ham, så vil han måske synes det er hyggeligt at sove sådan eller er det ønsketænkning? Normalt sover han i sin egen seng og har altid sove enten i vugge eller sin egen seng.

Hvis vi tager afsted, hvordan er det så med pool osv, må han det i den alder og hvad med brusebad?

Jeg håber du kan komme med lidt kloge ord

Med venlig hilsen
smm

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Steriltvandspapler

Steriltvandspapler bruges som smertestillende til fødende kvinder. Det er små indsprøjtninger af helt rent vand, som man lægger ind under huden i lænden.

Det svier, når de lægges ind og der lægges i alt 4 små steriltvandspapler ind. Når de først er lagt, oplever de fleste at de har god smertelindring. Virkningen kommer af, at stikkene afleder smerteimpulser, som netop er høje i lænden, når man har veer.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Jeg vil bare sige tusind tak for hjælpen! Det var et wake-up-call at få dit klare svar ... Dejligt at få at vide så entydigt at tingene ikke er i orden.

Alt går meget bedre nu, vi kan nemt aktivere ham, putning går stort set problemfrit nu og aflevering i vuggestue er også meget bedre. Det har været så godt at komme ud af den dårlige vane - jeg har bare ikke tidligere tænkt på at det var vaner der skulle ændres.

Tusind tak for hjælpen - det har betydet utrolig meget for os.

Med venlig hilsen
Rikke, mor til dreng på 21 måneder